Ciekawostki
100 najczęstszych błędów w Internecie w 2018 roku. Raport o kondycji polskiej ortografii w Internecie

Nadwyraz.com, marka promująca poprawną polszczyznę i literaturę, raport, który powstał z okazji zbliżającego się 21 lutego Międzynarodowego Dnia Języka Ojczystego. Został on ustanowiony przez UNESCO w 1999 roku i ma na celu podkreślić bogactwo różnorodności językowej świata.

Raport ma za zadanie przedstawić kondycję polskiej ortografii w Internecie. Powstał we współpracy z portalem Polszczyzna.pl i partnerem technologicznym, narzędziem do monitoringu Internetu, Brand24.

Analiza objęła 182 błędy językowe za okres 12 miesięcy. Łączna liczba otrzymanych i przeanalizowanych błędów wyniosła 4 481 361. Oprócz tradycyjnych błędów językowych pierwszy raz w historii analizie poddano tzw. memobłędy (np. somsiad, hora curka). Internauci dziennie publikowali 11 055 błędów, co oznacza błąd co 8 sekund! Pełny raport dostępny jest pod tym adresem.

Nadwyraz.com to marka, która powstała w 2017 roku z myślą o miłośnikach polszczyzny i literatury. Założyciele marki, Krzysztof Kacprzykowski i Maciej Piotrowski, tworzą wyjątkowe produkty inspirowane językiem polskim oraz rodzimą literaturą, z którymi może utożsamiać się każdy Polak. Produkty Nadwyraz.com podbiły serca Polaków nie tylko w Polsce, lecz także na całym świecie – wszędzie tam, gdzie są nasi rodacy. Nadwyraz.com to dziecko projektu polszczyzna.pl, którego stronę na Facebooku śledzi niemal 300 tysięcy osób.

Poszkole.pl na Facebooku! Dołącz teraz i bądź z nami na bieżąco!